5 Eylül 2012 Çarşamba

GEÇEN 1 YIL

     Evet bugün 05.09.2012 Çarşamba...

    1 yıldır yoğun bir temponun içerisinde olan bendeniz yine bloğunu boşlamak zorunda kaldı. Peki niye bu kadar uzun süredir yazamamıştım. Öncelikle daha önce hiç bahsetmediğim eğitimimden ve çalışma hayatımdan başlamak isterim. 2003 Pamukkale Üniversitesi Felsefe bölümü mezunuyum.2004 yılında yine Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimlerinde Tezsiz Yüksek Lisans yaparak formasyon aldım. 2004-2005 Eğitim öğretim yılndan bu tarihe kadar da Dershanelerde Rehber Öğretmen olarak görev yapıyorum. Yaklaşık 9 yıldır Dershaneciyim.9 yıl boyunca birçok eğitime katıldım. MEB'in açtığı Rehberlik sertifika programını tamamladım. Yaratıcı Drama Eğitimi aldım. vs vs...Aldığım maaştan bahsetmiyorum bile çünkü devlette çalışan bir öğretmenin maaşının yanına bile yaklaşmıyor. Dershanede öğretmenlik yapan arkadaşlar çok iyi bilirler bir dershane öğretmeninin Cumartesi Pazar tatil yapma lüksü yoktur. Pazar günü tatil yapma lüksü ise sadece sevgili öğrencileri yaz tatiline girdiği zamandır. Pazartesi günü dinlenebileceği tek gündür.

       Geçen yılın niye daha yoğun olduğuna dönelim. Artık bu tempoya ayak uydurmakta zorlanan bendeniz bir gazla KPSS'ye girmeye karar verdi ve KPSS dershanesine yazılarak sınava hazırlandı.1 yıl boyunca iş çıkışında bir dershaneden diğerine koştu.Haftanın 4 günü evine akşam 10.00'da ulaşabildi. Tek tatil günü olan Pazartesi günü de akşam saatinde kursa gitmek zorunda kaldı. Canından çok sevdiği oğluşunu sadece akşamdan akşama günde 1 saatçik görebildi. Bu koşturmacada sınava nasıl hazırlandı diyeceksiniz? Gün içersinde yoğunluğun az olduğu çalışma zamanlarında elinden geldiğince bakmaya çalıştı. 7 temmuz 2012 tarihine kadar bu şekilde devam etti.(Sınav tarihi)

        Bukadar çabaya değdimi? Değmedi tabiki çünkü sınavdan 75 aldı. 75 puanı birçok branş için atanmaya yeterken benim bölümüm için çok zordu. YETMİYORDU. 85 ve üzeri almak gerekiyordu. Geçen sene seçim öncesinde Rehber öğretmen olarak atanma şansı verilen Felsefe Grubu Öğretmenlerine bu sene öyle bir hak tanınmamıştı.(PDR Mezunu arkadaşlar bu hakkın 3. öncelikle bize verilmesine şiddetle karşı çıksalar da ben bu işi hakkıyla yaptığımı düşünüyorum. Psikolojik danışmanlık kısmına hiç bir sözüm yoktur fakat Rehber Öğretmenlik konusunda kesinlikle bu düşüncelerine katılmıyorum.)

       Atanamayacağımı bile bile bu hafta tercih yapacağım. Bu yıl nasıl geçer bilmiyorum ama artık bişeyleri değiştirme zamanı geldi. Öncelikle canım oğlum için sonra ailemiz için farklı bir yola gireceğim kesin. Dershane hayatımın son yılını yaşamak istiyorum. Kendimi makine gibi hissediyorum. Sürekli yorgun ve uykusuzum. Umarım ileride bu yazıyı okurken "kendimi boşuna hırpalamışım boşuna üzülmüşüm oysa herşey ne kadar da güzel oldu" diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder